Lisans Programı


2012 Yılında kurulan Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümümüz 2015-2016 eğitim öğretim yılında örgün öğretim lisans eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümümüzde sadece örgün öğretim yapılmakta ve bölüm derslerinin en az %30’u İngilizcedir. Bu nedenle bölümü kazanan öğrencilerin Üniversitemiz tarafından düzenlenen İngilizce muafiyet sınavına katılıp başarılı olamamaları halinde bir yıl İngilizce hazırlık sınıfını okumaları zorunludur. İngilizce yeterlik sınavında geçer not alan öğrenciler veya İngilizce hazırlık sınıfını başarı ile bitirenler isteğe bağlı Almanca hazırlık programında okuyabilirler.

 

Lisans eğitimine başlayan öğrencilere 4 yıllık program uygulanır ve Karşılaştırmalı Edebiyat (Komparatistik / Comparative Literature) alanında iki dilde diploma verilir. İngilizce hazırlık sınıfını ve programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekli yeterlilik koşuludur.

Lisans öğrenimi boyunca öğrenci, Karşılaştırmalı Edebiyat ve ilgili disiplinlerin ana kavram ve sorunlarına ilişkin bilgileri tarihsel ve sistematik çerçevede edinerek; İngilizcenin yanı sıra Fransızca veya Almanca gibi ikinci bir yabancı dile sahip ve bildiği dillerin kültür, sanat ve edebiyatları ile özellikle çağdaş Türk ve Batı edebiyatlarını yakından tanıyan, bu bilgileri Türk insanı ve konuyla ilgili edebiyat, sanat ve kültür çevreleriyle paylaşabilen, çağdaş Türk kültürü ve edebiyatını yabancı ülkelerde tanıtabilen, Türk ve Batı kültür ve edebi unsurlarını, kültürleri yapılandıran felsefi, dinsel ve dilsel, sanatsal, etnolojik etkenleri, bunların neden ve etkilerini konu alan karşılaştırmalı çalışmalar yapabilen, karşılaştırma becerisine ve bundan sonuç çıkartabilme yetisine sahip olan, bu sonuçları Türk ve Batı edebiyatları kamuoyları ile paylaşabilen, Türkiye’nin de bir parçası olduğu Batı kültürlerini uzmanlık düzeyinde tanıyan ve tanıtabilen; alanında edindiği bilgileri insan, toplum ve dünya sorunlarını açıklamada, yorumlamada ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmede kullanabilen; özenli, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olan; yeni düşüncelere açık; çağın sorunlarını görebilen, tartışabilen ve çözümler üreten; düşüncesini doğru, açık ve anlaşılır bir anlatımla sözlü ve yazılı olarak aktarabilen bir komparatist olarak yetiştirilmektir.